Uczeń kl. VI
Dziękujemy po raz ostatni:
Pani, Pani Dyrektor i Wam drodzy nauczyciele-wychowawcy za troskę i opiekę aż do końca. Dziękujemy wszystkim, którzy sprawili, że szkoła, która przed kilku laty była dla nas nowa, obca – stała się nam przyjazna.
Tutaj czuliśmy się swobodni, rozumiani i bezpieczni. Stawaliśmy się coraz doroślejsi, bogatsi w umiejętności i wiedzę.
A dzisiaj kłaniamy się szczególnie nisko naszym pierwszym paniom z zerówki – p. Krystynie i p. Elżbiecie; wychowawczyniom klas młodszych; p. Joannie i Bożenie oraz tym paniom, które odprowadzają nas do progu tej szkoły – p. Agnieszce W i p. Agnieszce K.
v Dziękujemy nauczycielom, którzy rozbudzali w nas duszę humanisty i ciekawość życia, tym, którzy uczyli nas sprawnie liczyć i tym którzy ukazywali nam piękno ojczystego języka, głębię poezji, wielkość miłości do ojczyzny naszych przodków i przybliżali Boga.
v Dziękujemy tym, którzy rozbudzali w nas miłość do sztuki, prowadząc nas przez świat muzyki i plastyki
v Pragniemy też podziękować wszystkim, za sprawą, których jesteśmy sprawni, silni i zdrowi.
v Dziękujemy gorąco pracownikom administracji i obsługi za to, że troszczyli się o to, by w szkole było dobrze, czysto i bezpiecznie, by nikt ze szkolnej stołówki nie wychodził głodny, a po lekcjach bezpiecznie wrócił do domu.
v Nie byliśmy pokornymi dziećmi. Przepraszamy, za wszystkie kłopoty i przykrości. Prosimy o wybaczenie naszej krnąbrności i hardości.
Wszyscy:
ZA ŚWIĘTĄ CIERPLIWOŚĆ, DOBROĆ I WYROZUMIAŁOŚĆ – DZIĘKUJEMY!
Piosenka „Do widzenia profesorze” ( Filipinki)
Już nam dzisiaj więcej wolno,
Bo cenzurki już w kieszeni,
Bo się ma już to świadectwo ukończenia.
Tęskno nam za gwarem szkolnym
I to chyba się nie zmieni,
Chociaż zawsze się marzyło o wolności.
Profesorze pókiś jeszcze blisko nas,
Profesorze wysłuchaj jeszcze raz.
Profesorze pókiś jeszcze blisko nas,
Profesorze wysłuchaj póki czas.
To jest nasze profesorze pożegnanie,
A nie łatwo nam się rozstać co tu kryć.
Przyrzekamy rozwiązywać twe zadanie
Jak uczciwie i mądrze żyć?
Część trzecia - satyryczna
Prowadzący
Pożegnaliśmy się z wami znanymi wierszami i piosenkami. Chcielibyśmy pokazać teraz nasze szkolne życie z przymrużeniem oka.
· Dziś kończymy szóstą klasę
· Anka z paskiem (pokazuje świadectwo z czerwonym paskiem)…
· Krzysiek z pasem (z nietęgą miną spogląda na trzymany przez ojca pasek).
· Jeden piątki, szóstki ma…
· Ale dwójki dwie mam ja!
· Ach nie przejmuj się tym faktem!
Pytać byłoby nietaktem…
Ale spytam! Skąd te dwóje?
Przecież mówisz, że wciąż kujesz!!!
· Kłuję …owszem, ale …tego…
Cyrklem ławkę mój kolego!
· Ale z ciebie niezły łgarz.
Z czego więc te dwóje masz?
Piosenka ( na melodię piosenki śpiewanej kiedyś przez Gang Marcela)
Dziewczynka udaje nauczyciela matematyki piszącego na tablicy, śpiewa solo)
N:
Ruszają wraz pociągi dwa,
Z miasteczka B do miasta A
I z miasta A do miasta B
I masz powiedzieć, gdzie spotkają się.
U:( mogą wszyscy uczniowie)
W kinie, w Lublinie? ( melodia Brathanków)
N:
Nie, nie, nie!
U: W maju , w tramwaju!
N: nie, nie, nie!
U:W gorącym słońcu Casablanki (znana)
N: Jedyneczka, jedyneczka, ( na mel. Z programu telewizyjnego dla dzieci)
Pół słoneczka w pochmurny dzień! Jedyneczka, jedyneczka...
Uczennica (ogląda ocenę w zeszycie i śpiewa na melodię Ta ostatnia niedziela)
To nie pierwsza jedynka,
Którą w szkole dostałam,
Znowu nic nie umiałam,
Kolejny raz!
(ze spuszczoną głową siada w ławce, szlocha)
Wszyscy (na melodię ”Zima nie jest zła”)
Hu, hu, ha}2x
matma nie jest zła.
My się matmy nie boimy,
Panią szybko oswoimy,
Jak się tylko da!
Matma nie jest zła!
Matma nie jest zła!
· A dwójeczka druga, z czego?
· Domyśl się szybko kolego!
· Myślę, że ją masz z anglika,
Bo tych lekcji wciąż unikasz.
· Czy ja język łamać muszę?
Wszak słowiańską mam tu duszę. (wali się w piersi)
Wolę nasze szum-szelesty
Niż fajfoklok i the besty!
Piosenka po angielsku
Uncle Poul it`s young adn tall A E I O U
Until Lean it`s old and thin A E I O U.
Young and tall, Uncle Poul,
Old and thin, Until Lean.
Uncle Poul it`s young adn tall A E I O U
· To był zaledwie angielski, a jak tam ojczysty język?
· Ciągle ciągną cię za język:
Odmień coś tam przez przypadki,
Podaj czas nie robiąc wpadki,
Koniugacja, stopniowanie,
Przez osoby odmienianie…
· I te ciągłe wypracowania,
Człek na nogach już się słania.
A tu opis, tu rozprawka…
Męczy mnie od tego czkawka,
Ręce bolą od pisania,
Oczy kleją się do spania.
Piosenka: (Bajm)
A ja płynę, płynę, płynę i tworzę. Wyobraźnia mi w tym pomoże.
A ja myślę, myślę, myślę i widzę świat w zielono-jasnym kolorze...
( inny uczeń niespodziewanie wstaje)
.....Zielono mi i przytulnie zielono mi… (melodia śpiewana przez A. Dąbrowskiego)
· A przyroda?
· Cóż przyroda?
· To dopiero jest przygoda!
( melodia z serialu Świat według Kiepskich)
Piosenka: Jakieś stułbie i ameby,
Deszcze i lessowe gleby,
Mchy, obleńce i porosty,
Że aż wyskakują krosty…( drapią się)
(Tak, tak, tak. Tak, tak, tak,
To przyrody właśnie świat!) 2x
· Przyroda to bułka z masłem.
Ja historię będę kuła:
Od kolacji do śniadania:
Rewolucje i powstania,
Średniowiecze i Renesans,
I po bitwach rekonesans…
Piosenka: ( Czterej pancerni)
Deszcze nie spokojne, potargały sad.
A my na tej wojnie, ładnych parę lat...
(znany wszystkim łobuziak, udaje boksowanie)
· Ja od wojen dwóch światowych-,
Wolę bój korytarzowy!
·
Oj! Nauka To rzecz święta.
Uczyć się trochę wypada,
Bo gdy na ściąganiu cię złapią,
To biada ci wtedy biada...
Piosenka: ( na znaną melodię „Nigdy więcej nie patrz na mnie…” Piotra Szczepanika)
Nigdy więcej nie patrz na nas takim wzrokiem,
nigdy więcej nie wymagaj nazbyt wiele.
Zawsze daj minutę bodaj na ściąganie,
tak prosimy, tak prosimy, proszę panią...
· Bo kiedy ściągam serce tak wali,
Że czasem echo niesie po sali.
Wczoraj na przykład pani myślała,
Że to się burza gdzieś rozszalała
I nagle......
(głośno wszyscy)
Piosenka:(Ich Troje)
Wstań, oddaj ściągę i wyjdź
I nigdy więcej już nie
Kombinuj w szkole, bo stopnie dostajesz złe! Ja jestem
Sroga, to wiesz i ściąga nie wchodzi w grę,
Więc dobrą radę ci dam, zacznij sam, UCZYĆ SIĘ!
· Dajcie spokój z tą nauką!
Trzeba głowę mieć na karku!
Tu talentem można błysnąć
I sprawnością swą fizyczną!
Piosenka: (na przemian raz jedna raz druga klasa na znaną melodię kibiców)
Ole! Ole, ole, ole! Najlepszą jest VI B!
Nikt nie ma z nami żadnych szans,
Bo tu gra, VI A!
· Hejże, dosyć tych lamentów, kombinacji i wykrętów!
Chociaż czasem ciężko było, w naszej szkole było miło!
· No, a jak nauczyciele oraz inni pracownicy?
· O nich można mówić wiele, ale...
Piosenka ( blues) (wszyscy śpiewają pstrykając palcami)
Śpiewajmy wszyscy nauczycielom blues – 2x
Bo oni uczą nas, spędzają z nami czas.
Śpiewajmy wszyscy razem klaszcząc w rytmie.( w tym momencie wszyscy raz klaszczą)
I niech nas będzie więcej, może 100 tysięcy,
Śpiewajmy, śpiewajmy blues.
Śpiewajmy razem dla dyrekcji blues –2x
Dyrekcja wszystko wie, pracuje całe dnie. (Dalej ja wyżej)
Śpiewajmy wszyscy sekretarce blues –2x
Bo ona liczy nas, księguje cały czas.
Śpiewajmy naszym paniom woźnym blues –2x
Bo co dzień szorują i zupki gotują.
Śpiewajmy razem dla kierowcy blues –2x
On wozi, co dzień nas, do szkoły cały czas.
Śpiewajmy razem pożegnalny blues –2x
Dla wszystkich tutaj was kolegów z młodszych klas.( wszyscy kierują ręce na publiczność
Prowadzący:
Śpiewająco opowiedzieliśmy wam w skrócie, na czym polegało nasze szkolne życie. Ale chcemy wam jeszcze przypomnieć o osobach dla nas najważniejszych, czyli o naszych wychowawczyniach. Oto o nich opera!
Opera o wychowawczyniach
( napisana jest dla wychowawczyń klasy zerowej obu klas, wychowawczyń w klasach I-III oraz w klasach IV-VI – te ostatnie to obie Agnieszki)
Wiersz:
Przed 7 laty wstąpiłem w te progi
Trzymając w garści worek z kapciami.
A serce biło mi, ach boże drogi,
Jakbym miał zdawać ważny egzamin.
Piosenka
Jestem sobie przedszkolaczek,
Nie grymaszę i nie płaczę.
Na bębenku sobie gram,
Ram tam tam, ram tam tam.
Uczeń:
Oj! Cicho, cicho! Nase panie idą!
Piosenka ( na melodię Bella bella donna)
Pani Ela, pani Ela
W zero B uczyła.
Co dzień uśmiechnięta do naszej klasy wchodziła.
My mieliśmy dla niej,
Także słodkie minki.
Bo kochały panią wszyscy chłopcy i dziewczynki.
( zmiana akompaniamentu – melodia z piosenki „Jesteśmy na wczasach” Młynarskiego”
Pani Krysia, Pani Krysia, Pani Krysia,
Królowała tam w przedszkolu nie od dzisiaj.
Srogiej miny żeśmy się jej trochę bali,
Więc dlatego nigdy żeśmy nie płakali.
Uczeń:
Dla kochanej Pani Krysi z klasy zero A,
Od niewątpliwie sympatycznych przedszkolaków: Pucio, pucio!
Piosenka ( kołysząc się )
Byliśmy na wczasach, w tych przedszkolnych klasach.
Promienni radośni bawiliśmy się...
Byliśmy na wczasach...
Uczeń: Stop! Stop! Jakie wczasy? Dotarliśmy do I klasy!
Wiersz
Idą pierwszaki – ( wszyscy)dawne maluchy.
Jeden w drugiego to same – (wszyscy)zuchy.
Buzie umyte? – (wszyscy ) Taak!
A ręce czyste? – (wszyscy)- Taak!1
Każdy na plecach dźwiga tornister!
Z bijącym sercem stoją przed szkołą.
Jak nam tam będzie? – (wszyscy)- Chyba wesoło!!!
Uczeń:
Było wesoło no i bezpiecznie, bo trafiliśmy naprawdę nieźle.
Na progu szkoły czekały na nas dwie miłe panie.(wszyscy)------Hurra!!
Cisza!!! Co za hałas?
Zawsze będziemy pamiętać o tym, kto uczył nas stawiać tu pierwsze kroki.
Piosenka ( na znana melodię o Marysi)
Ćwierkają wróbelki od samego rana
Ćwir, ćwir, dokąd idziesz Joasiu kochana? -2x
A Joasia na to, śmieje się wesoło.
Idę do pierwszaków poznać ich ze szkołą -2x
( zmiana akompaniamentu – melodia Anna Maria Czerwonych Gitar)
Pani Joanna pierwsza uczyła nas.
Pierwszy wyraz i literka. Która mała, a która wielka?
Gdzie Warszawa jest na mapie?
Kim był Chopin -już wszystko łapiesz.
Pani Joanna smutną ma twarz,
W trzeciej klasie, nadszedł rozstania czas.
( zmiana akompaniamentu – melodia Beata Janusza Laskowskiego)
Tyle pań nas mogło uczyć tyś jedyna.
Pierwszą Be w opiekę swą zechciałaś wziąć.
Potrafiłaś nasze pióra zaczarować,
By pisały trudne słowa z ę i ą.
Gdy śpiewałaś z nami pani Bożenko!
Za oknami śpiewał ptaszek oraz wiaaaaaatr.
Matma z Tobą tez nie była udręką,
Tak minęło nam wspólnie kilka lat.
Uczeń;
Czwarta klasa nie wakacje! Dwie Agnieszki wkroczyły w akcje!!!
Piosenka ( Znana melodia– Serduszko puka…)
Serduszko puka w rytmie cha, cha.
Wójcik Agnieszce, co tu wkracza.
Czy z wielkie trwogi, czy z rozpaczy?
Kto wygra bitwę w tej rozgrywce, któż to wie?
Lecą dni i tygodnie. Nawet już lata trzy!
Jakoś wytrzymaliśmy ona, a z nią i my!
( zmiana akompaniamentu –„Małgośka” M. Rodowici)
To był czas, gdy w czwartej wzięłaś nas.
Pod skrzydła ogromne swe.
To był czas, gdy matmę wpajałaś w nas.
Uparcie z sercem, co dnia.
Ty próbowałaś nauczyć nas, jak przetrwać w szkole, choć krótki czas.
Nie wiedziałaś, że pedagogicznie, to nie tak łatwo da się wychować nas.!
Agnieszka, mówią ci,
Stracisz przez nich nerwy. Oj biedna ty, biedna ty! (Biedna)
Agnieszko trzymaj się.
Twa misja kończy się.
Żegnamy cię w szóstej klasie.
Uczeń:
Nasz okręt odbija od brzegu, który nazywa się szkoła podstawowa. Odpływamy w kolejny rejs.
Piosenka: (Melodia „Wsiąść do pociągu”)
Płynąć daleko, płynąć przed siebie.
Coraz to nowe poznawać lądy.
Uczyć się bycia dobrym człowiekiem,
Ufać i wierzyć swym przyjaciołom.
Płynąć daleko, płynąć przed siebie.
Poszerzać stale swe horyzonty.
Poznawać prawdę, zdobywać wiedzę,
Żyć zawsze w zgodzie ze swym sumieniem.
Jedna dziewczynka, z uniesionym wzrokiem…-melodia śpiewana przez Alicję Majewską)
Solo:
Jeszcze się tam żagiel bieli dzieci, które odpłynęły.
Gdzieś w sercach nauczycieli,
Ktoś na werbelku cicho gra...
( Na melodię „O mnie się nie martw”)- wszyscy
O nas się nie martw, o nas się nie martw.
Jakoś się radę da!
Każdy z nas własną drogą odpłynie,
Dziś się pozbywasz nas.
Niezapomniane chwile drażliwe schowajmy gdzieś za pas.
Trzymaj się Aga! Nauki twoje może nie pójdą w las ---2x
Uczeń:
Następnym portem, do którego dobijemy będzie gimnazjum. Tak, więc to nie koniec nauki, ale już nie w tej szkole i nie wśród tych samych nauczycieli i kolegów.
Piosenka ( melodia „Hej sokoły”)
( proponuję gestykulację podczas II zwrotki)
Hej tam gdzieś za borem, lasem,
Większe chodzą już dryblasy.
Lecz my się ich nie boimy.
Bo w nauce z nimi się zmierzymy!
Ref. Hej! Hej! Hej koledzy!
Zdobywajmy kolejne szczeble wiedzy.
Dzwoń, dzwoń, dzwoń dzwoneczku.
Gimnazjalny dzwonku dzwoń!
( wolno, lekko przyśpieszając)Żal, żal, żal zostanie.
Bowiem zostawiamy nasze panie.
Murów tych nie zapomnimy,
Do kolegów także zatęsknimy!
Ref. Hej!.......
Prowadzący:
Dziękujemy za wysłuchanie części artystycznej.
( pożegnanie klas szóstych przez klasy V- wręczenie upominków)
KONIEC
Opracowała Agnieszka Klekowicka- nauczyciel Szkoły Podstawowej w Brochowie.